قفل دیجیتال

تعمیر قفل دیجتالی ، آپارتمانی ، اثر انگشتی

تعمیر قفل دیجیتالی

تعمیر قفل

در این مقاله قصد داریم با تعمیر قفل در انواع مختلف آشنا شویم : تعمیر قفل قدیمی ، تعمیر قفل دیجیتال ، تعمیر قفل آپارتمان ، تعمیر قفل ضد سرقت و…  پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. همانطور که میدانید نسل جدید قفل های ورودی ساختمان ها ، قفل دیجیتالی هستند که برای امنیت بیشتر روی درب ها نصب میشوند که بر خلاف قفل های مکانیکی که از یک مغزی مکانیکی ساخته شده اند، مغزی قفل دیجیتال از سیستم های متنوع و پیچیده تری ساخته شده اند که از مکانیزم مختلفی برای حفاظت درب استفاده میکنند مانند : شناسایی رمزی، اثرانگشت، مگنت، کارتهای مغناتیسی و تشخیص چهره. از این میان قفل استخر برای افزایش امنیت کمد های داخل استخر ساخته شده اند که جدیدا طرفداران زیادی جذب کرده است.

محتوا پیشنهادی : برای مشاهده محصولات  قفل کارتی هتلی کلیک کنید.

تعمیر انواع قفل

از آنجایی که این قفل ها هر کدام از مکانیزم مخصوص خود در ساختشان استفاده شده ، تعمیر قفل ها نیز روش های مختص به خود را خواهد داشت که در ادامه به روش های مختلف برای تعمیر قفل اشاره خواهیم کرد :

تعمیر قفل دیجیتال

خراب شدن وسیله ای از منطل برای همه افراد پیش آمده است که باید برای تعمیر آن اقدام کنید. قفل دیجیتال نیز از این قاعده مستثنی نیست و ممکن است بنابر دلایلی اعم از استفاده نادرست، ضربه و آب و هوا و … دچار مشکل شود که باید در این موقع دنبال یک مرکز تعمیر قفل دیجیتال معتبر یا تعمیر کار قفل دیجیتال باشید. مجموعه های زیادی هستند که در این زمینه خدمات خود را ارائه میدهند اما مهم حرفه ای بودن افراد آن مجموعه است.. اساساً هزینه تعمیر قفل هوشمند، عدد مشخصی نیست و نمیتوان یک مبلغ ثابت برای آن در نظر گرفت زیرا این هزینه با توجه به مواردی از جمله هزینه‌ی ایاب و ذهاب، نوع خرابی، تعداد قطعات خراب، نوع برند و … متفاوت است.

محتوا پیشنهادی : برای خرید قفل استخری کلیک کنید.

تعمیر قفل دیجیتالی در اصفهان

تعمیر قفل دیجیتالی در اصفهان

تعمیر قفل دیجیتال اثر انگشتی

یکی از ساده ترین راه ها برای باز کردن درب آپارتمان ، قفل های اثر انگشتی هستند و امروزه این قفل های یکی از پرفروش ترین قفل ها شده اند که قابلیت های زیادی دارد. این قفل ها نیز ممکن است به خاطر عدم استفاده درست و صحیح دچار مشکلاتی شود.

تعمیر قفل قدیمی

برای تعمیر قفل درب قدیمی ابتدا علت را بررسی میکنیم اگر هنگام وارد کردن کلید، چرخاندن کلید و یا خارج کردن کلید مشکلی باشد باید مغزی را بررسی کنید برای این کار ابتدا پیچ‌های قفل را باز کنید ، کاسه مغزی (محلی که مغزی درون آن است) را باز کنید برای بررسی دقیق تر میتوانید مغزی را به مراکز تخصصی ببرید همچنین امکان تعویض مغزی نیز وجود دارد.بعد از آن فقط کافی است مغزی جدید را جایگزین کنید و قطعات را مانند قبل سر جای خود برگردانید.

تعمیر قفل درب چوبی قدیمی

معمولا برای ورودی ساختمان از درب‌های ضد سرقت پیشرفته، درب‌های آهنی، پی وی سی و یو پی وی سی و … استفاده می‌شود اما هنوز ساختمان هایی هست که دارای درب های قدیمی چوبی هستند درب چوبی یک درب پرکاربرد و زیبا است که نمی‌توان آن را کنار گذاشت و آن ها را جایگزین کرد. برای برخی از قسمت‌های ساختمان، درب جایگزین وجود دارد. اما برای همه قسمت‌های ساختمان این امکان نیست.

محتوای پیشنهادی : برای مطالعه مقاله ی هوشمند سازی استخر کلیک کنید.

تعمیر قفل آپارتمان

اگر قفل درب آپارتمان شما مثلا قفل درب اتاق شما نیاز به تعمیر دارد ممکن است یکی از شرایط های زیر را داشته باشید :  مثلا ممکن است هر چه کلید را می‌چرخانید قفل عکس العملی ندارد : ابتدا زبانه قفل را چک کنین اگر در جای درست خود قرار گرفته باشد قفل دچار خرابی و شکستگی شده و باید قطعه آسیب دیده خریداری و نصب شود ولی اگر کلید وارد قفل نمی‌شود ابتدا صحیح بودن کلید را بررسی کنید سپس بعد از اطمینان میتوانید کلید را کمی گرما دهید و بعد دوباره امتحان کنید. اگر دستگیره معلق مانده است در تعمیر قفل درب بعضی اوقات ایراد کار از دستگیره است که یا شل می‌شود و یا حتی به مرحله‌ای می‌رسد که به راحتی کنده می‌شود. در چنین مواردی دستگیره را از سمت دیگر محکم نگه دارید و پیچ‌ها را سفت کنید.

تعمیر قفل آپارتمان در اصفهان

تعمیر قفل آپارتمان در اصفهان

تعمیر قفل ضد سرقت

اگر مشکل قفل ضد سرقت شما در حدی نباشد که فقط باید تعویض شود میتوانید آن را تعمیر کنید چرا که در برخی موارد شدت آسیب به حدی است که چاره ای جز تعویض وجود ندارد. قفل های ضد سرقت در بازار در سه نوع ایرانی، چینی و ترک موجود می باشند. یکی از قسمت های مهم قفل درب ضد سرقت ، مغزی آن است آن ها دارای دو مغزی یا توپی است که به مغزی بالایی شب بند و به مغزی موجود در بخش پایینی توپی ساده گفته می شود.

ابتدایی ترین مرحله برای تعمیز قفل ضد سرقت ، پیدا کردن مشکل آن است که معمولا این قفل ها مشکل مغزی پیدا میکنند  بنابراین با تعویض آن می توانید این مشکل را برطرف نمایید. عوض کردن مغزی قفل ضد سرقت کار سختی نیست و خودتان میتوانید این کار را انجام دهید ولی اگر در زمینه ی کارهای فنی تخصص مدارید میتوانید این کار را به تعمیر کار بسپارید.

تعمیر قفل درب حیاط معمولی

اجزای درب حیاط قفل شامل یک بخش فلزی است به قسمت وسط قفل توپی می‌گویند و سوراخ‌هایی روی آن وجود دارد از رایج ترین مشکلاتی که برای قفل درب حیاط پیش می آید میتوان به این موارد اشاره کرد :

  • عمل نکردن درست قفل برای باز کردن درب با نصب آیفون صوتی و یا گیر کردن آن
  • نچرخیدن کلید در قفل
  • شکستن کلید در قفل
  • خارج نشدن زبانه برای بستن درب که باید چندین بار درب را باز و بسته کرد تا بتوان آن را بست.
  • زنگ زدن قفل
  • کثیف شدن و یا یخ زدگی قفل

در بالا به موارد رایج برای مشکلات درب حیاط اشاره کردیم در صورت تمایل به تعمیر قفل درب حیاط معمولی این موارد را چک کنید :

  • ابتدا توجه کنید که قفل و صفحه مقابل آن که زبانه در یک راستا باشند و با هم چفت شوند. چرا که اگر در اثر منبسط و منقبض شدن تعادل به هم خورده باشد میتوانید آن را تراز کنید.
  • یکی از روش های تعمیر قفل درب حیاط تمیز کردن آن است برای این کار میتوانید از گرافیت استفاده کنید. به این صورت که آن را در سوراخ ورودی کلید بگذارید و یا با استفاده از روغن و یا الکل همین کار را تکرار کنید تا آلودگی پاک شود.
  • قفل درب را باز کنید تا از شکستن یا نشکستن قطعات آن اطمینان حاصل کنید.
  • اگر کلید شما در قفل شکست باید سعی کنید آن ‌را با ابزار مناسب خارج کنید. اگر نشد می‌توانید به کلید چسب بزنید و آن را کاملا به کلید نصف شده در قفل بزنید.

محتوای پیشنهادی : آموزش باز كردن قفل درب خانه با سیم

سخن آخر

در بالا به موارد تعمیر قفل دیجیتالی ، تعمیر قفل آپارتمانی ، تعمیر قفل قدیمی و … اشاره کردیم شما میتوانید این کار را خودتان انجام دهید و یا اگر تخصص لازم برای این کار ندارید و یا آدم اصطلاحا فنی نیستید بهتر است این کار را به متخصصان بسپارید.

  • شماره تماس با مدیریت : 09133711102 آقای محمدی
  • شماره تماس با مدیریت : 09131664908 آقای شریفی

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *