قفل درب

قفل شفتی چیست و چه کاربردی دارد ؟

قفل شفتی چیست ؟

قفل شفتی چیست ؟

احتمالا اسم قفل شفتی (قفل برقی بولت) به گوشتان خورده است و قطعا این سوال پیش آمده است که قفل شفتی چیست و چرا به این اسم شناخته شده است. به طور کلی قفل‌های شفتی یک زبانه، شفت یا شافت دارند که با آن قفل‌شدن را انجام می‌دهند و دلیل نام گذاری این قفل ها همین موضوع است. شاید اسم قفل شفتی کمی عجیب باشد اما احتمال زیاد شما این قفل ها را درب‌های ضدسرقت به‌عنوان یک قفل مکمل دیده اید. اگر به دنبال قفلی ایمن و و غیر قابل دسترسی هستین تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

محصول پیشنهادی : اگر میخواهید راجع به قفل برقی حیاط اطلاعات میخواهید کلیک کنید!

کلیات قفل شفتی

قفل‌ شفتی دارای دو قسمت داخلی و بیرونی است از این قفل ها در اکثر مواقع به عنوان قفل دوم و قفل مکمل استفاده میشود به خاطر نداشتن فنر در قفل زبانه ی قفل شفتی ، در زمانی که زبانه به چارچوب در وارد شد دیگر نمیتوان آن را با چاقو ، کارت و یا … باز کرد. در صورتی که اکثر قفل ها دارای فنر داخلی هستند و میتوان با اندکی تلاش، زبانه آن ها را کنار زد . از طرفی به دلیل جنس مرغوب این زبانه که از آلیاژ بسیار مرغوب است ، این زبانه از قدرت تحمل خوبی برخوردار است. این قفل شفتی برای فراهم کردن امنیت محیط بهتر است روی درب مناسب نصب شود. بعد از انتخاب درب مناسب ، محکم بودن چهار چوب و نصب درست قفل شفتی نیز مهم است. باز کردن قفل شفیتی از بیرون بوسلیه ی رمز و ریموت انجام میشود و از داخل با یک دکمه باز میشود.

نحوه ی کار قفل شفتی بدین صورت است که یک قفل مکانیکی روی شفت دستگاه قرار می‌گیرد و با یک کلید یا یک قفل کامپیوتری، شفت قفل می‌شود، به گونه ای که هیچ قطعه‌ای در آن نمی‌تواند حرکت کند. برای باز کردن قفل شفتی بدین صورت باید عمل کرد که از یک خاص یا رمز عبور استفاده کنید که البته این دسترسی برای کاربران خاص در دسترس است.

محصول پیشنهادی : جهت قیمت قفل استخری کلیک کنید.

نحوه ی عملکرد قفل شفتی چگونه است ؟

قفل شفتی توسط یک سیشتم قفل مکانیکی یا اکلترونیکی کنترل میشود با توجه به نوع قفلی ممکن است که با کلید ی، رمز عبور و یا ترکیبی از این کار کند و باز و بسته شود. ساختار قفل شفتی بدین صورت است که  از پیچ‌ها، سطوح مخالف و یک محور قرار تشکیل شده است . زمانی که یک کلی مطابق با کد قفل وارد میشود پیچ ها هودکار در آن جا قرار میگریند و شفتا قفل میشود و اگر کلید درست نباشد پیچ ها در محل خود نمیروند و قفل باز نیمشود.

در قفل شفتی الکترونیکی به جای کلید از کارت الکترونیکی یا رمز استفاده میشود در این گونه قفل ها یک مدار الکترونیکی درون قفل هست که با وارد کردن کد معتبر، شفت قفل شده و دسترسی به دستگاه محدود میشود. قفل شفتی یک روش امنیتی برای کنترل دسترسی به دستگاههای مختلف است که به افراد این امکان را میدهد که کاربران مجاز دستگاه را فعال کنند و کاربران غیر مجاز قادر به دسترسی به آن قفل نیستند.

محصول پیشنهادی : جهت خرید پاور سوئیچ کلید کارتی کلیک کنید.

قفل شفتیویژگی ها و مزایای قفل شفتی

قفل های شفتی با توجه به مدل های مختلف ، ویژگی های متفاوتی خواهند داشت برخی قفل‌ها بسیار ساده‌ و فقط با یک شافت و دو سطح فلزی کفایت میکند. اما برخی دیگر نظیر قفل ریموت دار ساختار پیچیده‌تر دارند. در زیر به ویژگی های کلی قفل های شفتی میپردازیم :

  • رابط کاربری ساده : نحوه کار کردن با این قفل برخلاف پیچیده بودن و نحوه عملکردشان، بسیار ساده است. به همین دلیل به‌راحتی می‌توان از طریق واردکردن رمز، ریموت‌کنترل یا حتی کلید، فعالیت آن را مدیریت کرد.
  • سطح ایمنی بالا : به دلیل دسترسی ها و زبانه ضد سرقت ، این قفل ها ایمن هستند از طرفی به خاطر جنس بدنه ی محکمی که دارد، ایمنی این قفل شافتی را دو چندان میکند و زبانه ی این قفل با هیچ ابزار چاقو و کارتی قابل باز شدن نیست.
  • مناسب برای مکان های مختلف : با توجه به عملکرد قفل های شفتی میتوان برای فضای داخلی و محیط های خارجی از آن ها استفاده کرد.
  • قابلیت تعمیر : در صورت خراب شدن قفل شفتی ، به راحتی قابل تعمیر است و میتوان آن را به سادگی  تعویص ، تعمیر و بازسازی کرد
  • اعتماد‌پذیری : خرید قفل شفتی به عنوان یکی از قفل های پرطرفدار برای کنترل دسترسی به دستگاه‌ها شناخته شده است.
  • سهولت استفاده : نحوه ی استفاده از قفل شفتی ، نسبتا ساده است و با یک کلید و رمز عبور نیاز است. قفل های شفتی در مقایسه با روش های دیگر هزینه و کمتری دارد و استفاده از آن آسان تر است.
  • امکان مدیریت قفل با استفاده از ریموت از راه دور
  • طراحی زیبا، مدرن و محکم
  • تحمل بالا در برابر ضربه
  • نصب ساده روی انواع درب

محصول پیشنهادی : ایمن سازی هتل فقط با خرید قفل کارتی هتلی !

سخن پایانی

در این مقاله به سوال قفل شفتی چیست ؟ پاسخ دادیم همچنین کاربرد و مزیت قفل شفتی را نیز بررسی کردیم. قفل شفتی یکی از قفل های ایمن آپارتمان است که میتوان برای مجتمع های مسکونی نیز استفاده کرد. قیمت مناسب ، رابط کاربری ساده، پشتیبانی از روش‌های غیرکلیدی، از جمله علت های محبوبیت قفل شفتی است. اگر قصد خرید قفل شفتی برای محل کار یا منزل خود دارید، بهتر است راجع به عملکرد و کاربرد و قیمت قفل شفتی اطلاعات بگیرید و سپس اقدام به خرید قفل شفتی کنید. مجموعه آرین تجارت ارائه دهنده ی انواع تجهیزات امنیتی و هوشمند سازی هتل از جمله پنل نمایشگر هتلی و دیگر محصولات از جمله قفل ها ، کلید و… است.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *