اخبار

آموزش باز كردن قفل درب خانه با روش های مختلف

باز کردن قفل درب

 باز كردن قفل درب خانه به نوع قفل و مکانیزم به کار رفته در آن بستگی دارد پس قبل از باز کردن قفل درب اول باید نوع آن را بررسی کنید باز کردن قفل های قدیمی بدون کلید هم باز میشود ولی باز کردن قفل جدید کمی سخت تر است اما باید بگوییم این کار غیر ممکن نیست. متاسفانه و یا خوشبختانه !!! در ادامه به روش های باز کردن قفل درب اشاره خواهیم کرد.

پیشنهاد ویژه : برای دیدن انواع مدل قفل استخری کلیک کنید .

  • آموزش باز کردن قفل درب خانه با سیم، گیره کاغذ یا سنجاق سر

برای باز کردن قفل با سیم به دو تکه سیم نازک، دو سنجاق یا دو گیره نیاز است. ابتدا وسیله را به شکل L در بیاورید. سپس آن را داخل سوراخ قفل در کنید و در جای خود نگه دارید. سنجاق یا گیره دوم را از بالای ابزار اول داخل سوراخ کرده و تکان دهید تا صدای باز شدن قفل را بشنوید بعد از آن میتوانید قفل در را باز کنید البته اگر درب ضد سرقت است برای افراد غیر حرفه ای تقریبا غیر ممکن است.

  • آموزش باز کردن قفل درب خانه با پیچ گوشتی

برای باز کردن درب با پیچ گوشتی ابتدا یک پیچ گوشتی نازک را پیدا کنید و داخل سوراخ پشت درب قرار دهید و تا جایی که میتوانید داخل قفل کرده و بپیچانید تا با شیارها درگیر شود تا جایی که بتواند قفل را بچرخاند و درب باز شود . البته به همین راحتی که این مطلب را خواندید نیست و نیاز به دقت و حوصله دارد.

  • آموزش باز کردن قفل درب خانه با کارت اعتباری

یکی از آسان ترین و کاربردی ترین روش باز کردن قفل درب خانه استفاده از کارت اعتباری است برای این کار میتوانید از کارت یا هر کارت پلاستیکی دیگری برای باز کردن قفل درب استفاده کنید ولی اگر از کارت اعتباری استفاده میکنید مواظب باشید که رو نوار مغناطیسی آن ترک یا خرابی بوجود نیاید که شما را دچار دردسر جدیدی کند .

پیشنهاد ویژه : برای آشنایی با تجهیزات هوشمند هتل ، کلیک کنید .

در این روش باید کارت را از سمت قفل و از لای درب طوری وارد کنید که بالاتر از زبانه قفل قرار بگیرد و قفل را به سمت پایین بکشید و درب را به سمت داخل فشار دهید و به آسانی درب را باز کنید.این روش برای قفل های کتابی کار نمی کند پس برای باز کردن اینگونه قفل با این روش تلاش نکنید این روش مناسب قفل های فنری است . برای این کار سعی کنید از کارتی استفاده کنید که اگر خراب شد اهمیت چندانی نداشته باشد .

باز کردن قفل درب خانه را خودمان انجام دهیم یا متخصص؟

در بالا روش های باز کردن قفل درب بوسلیه ی پیچ گوشتی ، سیم ، چاقو و گیره و… بررسی کردیم اما این نکته را باید بگوییم انجام این کارها توسط افراد تازه کار نیاز به تمرین و آزمون و خطا دارد امیدوارم هیچگاه گرفتار این شرایط اینچنینی نشوید که لازم به آموزش بازکردن قفل درب داشته باشید بهتر است برای جلوگیری از آسیب رسیدن به قفل در و با توجه به مسائل حقوقی به سراغ کلید سازان حرفه ای بروید. اگر شما میتوانید قفل درب را بدون کلید باز کنید سارقین هم میتوانند را به راحتی انجام دهند پس بهتر از قفل کارتی هتلی برای درب ها استفاده کنید تا با داشتن امنیت بیشتر از بروز این مسائل جلوگیری کنید.

  • آموزش باز کردن قفل درب با چاقو

برای باز کردن قفل درب با چاقو هم شبیه به باز کردن قفل درب با کارت است این در صورتی است که شما پشت درب مانده اید و کارت اعتباری ندارید یا میترسید کارتتان بشکند در این صورت است که از همسایه یک چاقو قرض گرفته و با آن قفل درب را باز کنید.

  • آموزش باز کردن قفل درب با چاقو

    آموزش باز کردن قفل درب با چاقو

    آموزش باز کردن قفل درب چوبی قدیمی

در قفل های قدیمی ممکن است حتی با کلید هم نتوانید قفل درب را باز کنید یکی از نکات مهم در این قفل این است که ابتدا کمی آن را روغنکاری کنید اگر نمیخواهید قفل درب را عوض کنید از روان کننده های کم چرب مثل پودر گرافیت استفاده کنید چون روغن بعد از خشک شدن قفل را حتی از قبل هم محکم تر میکند نکته ی دیگر در باز کردن قفل قدیمی این است که نیاز است درب را کمی فشار دهید چون با گذشت زمان احتمالا درب تاب دار شده و به قفل فشار می آورد پس در جهت های مختلف کمی به درب فشار بیاورید.

  • آموزش باز کردن قفل درب با درآوردن لولا 

در این روش لازم است لولای درب را جدا کنید برای این کار با استفاده از یک پیچ گوشتی تخت (دوپخ) آن را بین قلاب لولای بالا و پایین قرار دهید. دسته پیچ گوشتی در یک جهت رو به پایین با چکش ضربه بزنید هنگامی که به اندازه کافی شل شد پین های لولا را بردارید. این کار را با همه لولاهای درب تکرار کنید، اگر پین به راحتی بیرون نیاید ممکن است نیاز به یک پیچ گوشتی چهارسو (چهارپخ) داشته باشید تا آن را بیرون بیاورید .

  • آموزش باز کردن قفل درب اتاق خواب با سنجاق سر

یکی دیگر از وسایلی که میتوانید با آن درب قفل شده را باز کنید ، سنجاق سر است برای این کار ستجاق سر را طوری خم کنید که یک قسمت آن بلند باشد سمتی که بلندتر است را داخل قفل قرار دهید تا پین‌های قفل را از هم دور کند. ابتدا آن را داخل قفل نمایید و به شکلی که قصد باز کردن در را دارید، در قفل بچرخانید. نکته ای که وجود دارد این است که نباید به قفل فشار زیادی توسط سنجاق سر وارد کنید. فقط کمی قفل را حرکت دهید نباید در خلاف جهت قفل، فشار ایجاد کنید و فشار باید در جهت عکس قفل اعمال شود.

پیشنهاد ویژه : برای اطلاع از قیمت خانه هوشمند کلیک کنید .

باز کردن قفل درب اتاق خواب پس از شکسته شدن کلید در قفل

اگر کلیدتان در داخل قفل اتاق شکست می‌توانید با روش های زیر قفل درب را باز کنید :

  • با چسب قطره ای دو قسمت شکسته ی کلید را بهم بچسبانید تا کلید کامل شود ولی خیلی مراقب باشید تا چسب با قفل نخورد وگرنه کارتان چند برابر میشود.
  • اگر کلید به گونه ای شکسته که قسمتی از آن بیرون مانده با استفاده از امبردست ، دم باریک یاموچین کلید شکسته را از قفل خارج کنید و با کلید دیگری اقدام به  باز کردن درب اتاق خواب بپردازید.
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *