قفل کارتی هتل

مقایسه قفل آنلاین و آفلاین هتلی

مقایسه قفل آنلاین و آفلاین هتلی

مقایسه قفل آنلاین و آفلاین هتلی

در اینجا به مقایسه ی قفل آنلاین و آفلاین هتلی میپردازیم و تفاوت این دو قفل کارتی هتلی آنلاین و آفلاین را بررسی میکنیم : صنعت هتلداری اخیرا پیرفت زیادی کرده است و هتل دار ها به رقابت هم برخاسته اند تا کیفیت مهمانداری خود را به حداکثر برسانند هوشمند سازی هتل ها که امروزه در هتل های جدید امری لاینفک است میتواند هتل ها را به عرضه ی رقابت ببرد. استفاده از قفل کارتی میتواند مورد علاقه ی میهمان ها باشد چرا که باعث صرفه‌جویی در وقت، راحت‌تر شدن روند پذیرش میهمان و افزایش امنیت اتاق‌های میهمانان می‌شود.

قفل آنلاین هتلی

قفل آنلاین هتلی چیست؟

آنلاین در وسیله ها میتواند بهدین گونه تداعی شود که بتوان آن ها را از راه دور کنترل کرد قفل آنلاین هتلی نیز میتواند توسط نرم افزار از راه دور متصل شود که این اتصال میتواند بی سیم و یا با سیم باشد.

قفل هتلی آنلاین با سیم

در این روش بر روی درب یک گیرنده نصب می‌شود و وقتی در بسته می شود روبرو همتای خود که روی قفل است قرار گرفته و و اطلاعات از طریق فناوری اینفرارد منتقل می‌کنند. سرور هتل با یک رشته به کم د و به قفل متصل است. مزیتی که که روش با سیم نسبت به روش بی سیم دارد این است که مصرف انرژی کمتری دارد و عمر باطری در این روش بیشتر خواهد بود.

قفل هتلی آنلاین بی سیم

در این روش تعدادی از قفل ها به صورت وایرلس به یک روتر و روتر هم به روش سیمی یا بدون سیم به سرور وصل میشود.این روش هزینه های سیم کشی و نصب آن و کاهش هزینه ی نصب و نگهداری که در روش با سیم دارد را ندارد.

چرا قفل آنلاین را انتخاب کنیم ؟

این قفل های آنلاین قادر به گزارشگیری هستند. برای این که بتوانید از قفل تا 1000 رکورد آخر را دریافت کنید تا متوجه شوید که این قفل در چه زمانی و توسط چه کسانی باز شده است.


محصول پیشنهادی »» پنل نمایشگر هتلی


کاربرد قفل های آنلاین

برای تولید قفل آنلاین هتلی از آخرین فناوری های ایمنی استفاده میشود که به خاطر حفظ امنیتی که دارد بهترین مکان برای نصب آن در هتل هاست  چرا که علاوه بر امنیت بالایی که دارد کار برای مهمانان عزیز بسیار آسان است و کسی که کارت عضویت دارد میتواند به راحتی به اتاق وارد شود. و از طرفی برای مهماندار ها آسان تر است چرا که از راه دور از طریق نرم افزار میتواند درب اتاق را ه باز و قفل کند و یا دیگر اختیارات را انجام دهد.

قفل آفلاین هتلی

قفل آفلاین هتلی

در نوع قفل های آفلاین دیگر قفل به سرور وصل نمی شودو به صورت مستقل است این قفل ها منبع تغذیشان باتری است که این قفل ها عمز بیشتر ی دارند و هزینه ی نگهداری آن ها کمتر از قفل های آنلاین است این قفل با توجه به کارآیی  به دو گروه  تقسیم می شوند: قفل های هتلی تماسی یا IC و قفل های هتلی لمسی که به RF-ID مرسوم است. که قفل های آی سی خیلی استفاده نمیشود ولی میتوان آن ها را به نوع قفل RFID تبدیل کرد.

مقایسه قفل کارتی آنلاین و آفلاین

  • قفل آنلاین به مسئول پذیرش این اختیار را میدهد که از طریق نرم افزاری که دارد بتوانی هر درب اتاقی را قفل و یا باز کند ولی مدل آفلاین حتما باید فرد رو به رو ی قبل باشد و کارت خود را مقابل اسکنر بگذارد تا در باز شود.
  • در قفل آنلاین اگر کارت میهمان گم شد مسئول پذیرش میتواند از پشت میز خود کارت قبلی را غیر فعال و یک کارت جدید تعریف کند ولی برای قفل آفلاین با حضور در مقابل قفل یا با تعریف کارت جدید و استفاده از آن کارت در مقابل قفل، کارت مفقودی را غیرفعال می‌کند.
  • محدودیت دسترسی میهمان توسط مدیریت از طریق نرم افزار در قفل کارتی آنلاین اماکان پذیر است ولی در روش قفل آفلاین شخص باید کارت را از مهماندار گرفته شود و به صورت دستی این کار انجام شود.
  • در مدل آنلاین در مواقع حساس میتوان از طریق نرم افزار با یک کلیک میتوان درب ها را باز کرد تا همه ی افراد از اتاق ها خارج شوند ولی در مدل آفلاین این عمل باید به صورت دستی توسط مهمان‌دار و نزدیک کردن کارت مخصوص به قفل دیجیتال انجام شود.
  • در قفل آنلاین امکان گزارشگیری سریع وجود دارد ولی در روش آفلاین در صورت امکان گزارش‌گیری این امر به صورت محدودتر از طریق PDA مخصوص یا ذخیره اطلاعات روی یک کارت خالی و بازخوانی آن توسط کامپیوتر انجام می‌شود. که این گزارشات در زمان هایی مانند زمان های دزدی و یا گم شدن اشیای مهم کنترل ورود و خروج افراد، سرعت گزارش میتواند مهم باشد.
  • امکان تعریف یک زمان بندی مشخص برای ورود خدمتکار به اتاق در سیستم آنلاین وجود دارد.
  •  از دیگر تفاوت قفل های آنلاین و قفل های آفلاین این است که قفل های آفلاین قیمتی ارزان تر نسبت به قفل های آنلاین و هوشمند دارند. به همین دلیل همیشه طرفداران مخصوص خود را دارند و محبوبیت خود را حفظ می نمایند.

محصول پیشنهادی »» قفل استخری


قفل آنلاین بخریم یا قفل آفلاین ؟🔒

اگر بودجه برای شما محدود است و میخواهید با هزینه ی هتل خود را هوشمند کنید قفل آفلاین خرید کنید در این جا هزینه های سیم‌کشی و تجهیزات زیرساخت سیستم آنلاین حذف می‌شود. همچنین همانطور که در بالا اشاره کردیم قفل های آفلاین مصرف باتری (منبع تغذیه قفل ها باطری است) کمتری دارند چرا که در مدل قفل آنلاین قفل با روتر ارتباط دارد که باعث میشود مصرف باتری را زیاد کندبه گونه ای که در بعضی مدل‌ها هر ۲یا ۳ ماه باید باتری‌ها عوض شوند. که مخصوصا اگر هتل شما تعداد اتاق های زیادی داشته باشد این میتواند هزینه ی زیادی برای شما در پی داشته باشد در صورتی که قفل های آفلاین بسته به مدل و نوع باتری مصرفی، عمر باتری ها تا ۲ سال به درازا می‌کشد.

تبدیل قفل آفلاین به قفل هتلی آنلاین ؟!

بله درست است شما میتواند با اضافه کردن چند قطعه به دستگاه آن را از حالت آفلاین به آنلاین تغییر دهید. این فرآیند با نصب یک برد آنلاین درون درب اتاق و اتصال آن به قفل و نصب یک روتر در محدوده اتاق‌ها انجام می‌شود. روتر مربوطه به سرور هتل متصل و با نصب افزونه نرم‌افزاری مخصوص،میتوانند از قفل آنلاین استفاده کنند. البته هر روش مزایا و معایب خود را به همراه دارد که در بالا به آن اشاره کردیم و این شما هستید که تصمیم میگیرید. قفل آنلاین یا قفل آفلاین ؟ مسئله این است.

سخن آخر

در بالا به معرفی قفل آنلاین هتلی و قفل آفلاین هتلی پرداختیم همچنین مشخص کردیم تفاوت قفل آنلاین و آفلاین در چیست و هر کدام چه مزایا و معایبی دارند یکی از نتایج مقایسه ی این دو قفل این است که قفل آفلاین هزینه ی سیم کشی ندارد و مصرف باطری در آن کمتر است در عوض قفل آنلاین بسیاری از خدمات را آسان تر به مشتری و هتلدار ارائه میدهد در هر صورت انتخاب با شماست.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *