اخبار, امنیت خانه, خانه هوشمند

خانه هوشمند چیست؟

هوشمند سازی منزل - خانه هوشمند

خانه هوشمند چیست؟ – smart home – هوشمند سازی خانه چیست ؟

خانه هوشمند یا اسمارت هوم به خانه هایی گفته میشود که وسایل آن را از راه دور با هر وسیله ای که به اینترنت متصل است مثل تلفن همراه ، کنترل کرد. اسمارت هوم ها به شما این امکان را میدهد که کنترل بیشتری روی انرژی خود داشته باشید و بتوانید از راه دور تنطیم دما ، روشن و خاموش کردن چراغ ها و باز بسته کردن پنجره ها ، هوشمند سازی در با قفل کارتی هتلی را به دست بگیرید. تفاوت خانه های هوشمند و خانه های معمولی در اتصالات آن هاست بعلاوه ابنکه در اسمارت هوم شما امنیت ، کیفیت و راحتی بیشتری داریدو همچنین برای خانه هایی که افراد معلول در آن ها زندگی میکنند خانه هوشمند یک گزینه ی کاربردی است.

تبدیل خانه های معمولی به خانه هوشمند

فکر کنید همه ی وسایل در خانه ی شما هوشمند شوند همه چیز از زنگ درب گرفته تا لوازم خانگی و پرده و با این ها توانایی برقراری ارتباط را داشته باشید و این وسایل دستورات شما را دریافت کنند و آن ها را انجام دهند و به شما اعلام وضعیت کنند این یک تکنولوژی اینترنت اشیا هست که برای اتوماتیک سازی خانه ، ایجاد خانه هوشمند به کار گرفته میشود اتوماسیون کردن خانه منظور اتوماتیک کردن کنترل وسایل با لمس یک دکمه یا فرمان صوتی است. برای هوشمند سازی خانه و هتل ها میتوانید با مجموعه آرین تجارت در ارتباط باشید قبل از هوشمند سازی لازم است یک سری اقدامات را انجام دهید :

ارتقا وای فای WIFI

این اتصالات هوشمند برای کار کردن نیاز به اینترنت دارند که بهتر است در خانه از یک اینترنت قوی استفاده کنید و ممکن است اگر خانه ی بزرگی دارید از چند روتر استفاده کنید.

تحقیقات کامل

دستگاه های زیادی برای هوشمند کردن خانه ها وجود دارد قبل از اقدام به هوشمند سازی خانه یکی از آن ها را انتخاب کنید.

نیازسنجی دقیق

اول از همه مشخص کنید که از یک اسمارت هوم چه توقعی دارید ؟ سپس مواردی که میخواهید هوشمند سازی کنید را انتخاب کنید و در موقع خرید این موارد را مد نظر داشته باشید.

چند ایده در مورد هوشمندسازی خانه

به اطراف خود نگاه کنید و ببنید گه دستگاه هایی دارید که میتوان آن را هوشمند کرد. بهتر است اینگونه بپرسید که چه چیزی را نمیتوان به یک دستگاه هوشمند تبدیل کرد.

  • قفل در هوشمند:

شما میتوانید قفل فعلی را با یک قفل هوشمند عوض کنید مثل قفل هتلی. و بعد از این کار دیگر نیازی به باز و بستن کردن قفل با کلید نیست و این کار را با اپلیکیشن موبایل انجام میدهیم همچنین میتوان گزارش ورود و خروج افراد را نیز دریافت کرد .

محصول پیشنهادی »: قفل استخری

  • سیستم هشدار هوشمند:

میتوانید تنظیم کنید که درصورت باز گذاشتن درب ، اگر چیزی به برق مانده و یا کسی زنگ خانه را زد شما هشدار دریافت کنید حتی اگر در منزل نباشید.

  • ترموستات هوشمند:

یک برنامه ریزی لازم دارید تا ترموستات هوشمند بتواند طبق عادت های شما دما ی منزل را تنظیم کند همچنین به شما این امکان را می دهد که به صورت دستی و از راه دور دما را از طریق یک برنامه تنظیم کنید.

  • تجهیزات تغذیه گیاهان و حیوانات خانگی

اگر در منزل حضور نداشتید و نگران تغذیه گیاهان و حیوانات خانگی خود هستید این کار را به هوش مصنوعی بسپارید با هوشمند سازی خانه و نصب تجهیزات خانه هوشمند میتوانید با فشردن یک دکمه غذای حیوانات و یا گیاهان خود را محیا کنید  حتی برخی تجهیزات هوشمند سازی به شما امکان برنامه ریزی را هم میدهد پس میتوانید این کار را از قبل و با تمرکز انجام دهید.

  • تجهیزات آبیاری فضای سبز

هوشمند سازی خانه برای نگهداری و آبیاری فضای سبز بسیار کاربردی است شما قادر به آبیاری آن ها با کمترین زحمت هستد شما می‌توانید با اتصال به مدیریت مرکزی ساختمان آبیاری را زمان بندی کنید یا اینکه این کار را به صورت دستی انجام دهید.

موارد هوشمند سازی خانه - خانه هوشمند

موارد هوشمند سازی خانه

  • زنگ در ویدیویی: با هوشمند کردن زنگ میتوانید تلفن همراه خود را تبدیل به آبفون تصویری کنید به گونه ای که با گوشی هوشمند خود بیرون درب را مشاهده کنید و درب را باز کنید.
  • بلندگو‌ هوشمند: اسپیکر هوشمند به شما این امکان را میدهد که در هر جای خانه که هستید موسیقی دلخواهتان را پخش کنید همچنین میتوانید برای حرفه ای تر شدن کار آن را با سیستم روشنایی هماهنگ کنید.
  • ترموستات هوشمند: میتوانید هر جای خانه که هستید دما را کنترل کنید و حتی با ترموستات هوشمند میتوانید دما را طبق عادت خود برنامه ریزی کنید تا دما را طبق آن برای شما تنظیم کند.
  • پارکینگ هوشمند: فقط با یک کلیک درب پارکینگ را باز یا بسته کنید ، همچنین میتوانید تنظیم کنید تا با باز ماندن درب پارکینگ شما اخطار دریافت کنید یا به مهمان های خود به طور موقت دسترسی باز و بسته کردن درب را بدهید.
  • پرده هوشمند: میتوانید با یک دکمه هر نوع پرده ای که دارید باز و بسته کنید آن هم فقط با فشردن یک دکمه .
  • دوربین: هر جای دنیا که باشید در هر زمانی و مکانی میتوانید با دوربین هوشمند منزل خود را به صورت زنده مشاهده کنید حتی اگر دوربین قدیمی استفاده میکنید میتوانید با اضافهه کردن یک سنسور دوربین خود را جدید کنید.

مقاله پیشنهادی : مراحل هوشمند سازی استخر 

چرا خانه ها را هوشمند کنیم ؟

چرا باید خانه های خود را هوشمند کنیم ؟ برای این کار دلایلی مختلفی دارد که باید خانه های خود را هوشمند کنیم.

صرفه جویی در مصرف انرژی

صرفه جویی در انرژی یکی از مهم ترین دلایل برای هوشمند کردن منازل است.به طور مثال با تنظیم کردن سیستم گرمایشی و سزمایشی میتوان در مصرف انرژی صرفه جویی کرد همچنین با هوشمند کردن سیستم روشنایی از راهکاری های دیگری است که میتواند باعث صرفه جویی در انرژی شود. به خصوص زمانی که شما تنظیم میکنید تا در صورت روشن ماندن چراغ هشدار دریافت کنید.

ایمنی بالاتر در خانه‌های هوشمند

استفاده از دوربین‌های مداربسته، سیستم‌های هشدار دهنده، زنگ‌های درب هوشمند و … میتوان امنیت بیشتری در خانه برقرار کرد چرا که از راه دور قابل کنترل هستند.

مدیریت امور منزل در خانه‌های هوشمند

اگر از یک سری کارهای روزمره مثل جارو کشیدن خسته شده اید ربات های پاک کننده و ربات های جارو به کمک شما می آیند. همچنین لوازم دیگری مثل ماشین لباسشویی هوشمند وجود دارند که شما فقط آن را آماده کنید و از منزل بیرون بروید و زمان روشن و خاموش شدن آن را تنظیم کنید.

سرگرمی در خانه‌های هوشمند

زندگی کردن در این منازل سرگرم کننده نیز هست به طوری که میتوان از دستیار های صوتی استفاده کرد به گونه ای که با حرف زدن شما فرامین را اجرا کنند دستیار صوتی گوگل و دستیار صوتی آمازون از این موارد هستند.

قیمت هوشمند سازی خانه - خانه هوشمند

قیمت خانه هوشمند

برای انجام هوشمند سازی خانه هزینه ی را باید در نظر بگیرید چرا که تجهیزاتی که خانه را با آن هوشمند میکنند گران هستند ولی لازم نیست همه ی تجهیزات را با هم تهیه کنید شاید همه وسایلی که برای آن لازم است را میتوان با 400 دلار تهیه کرد که میتوانید با توجه به موقعیت شما این هزینه گران یا ارزان باشد. اما به طور کلی برآورد هزینه در هر زمینه ای که باشد از اهمیت ویژه برخوردار است اما قیمت هوشمند سازی ساختمان به برند، نحوه اجرا، محدودیت‌های زمانی و مکانی پروژه و شرکت‌های اجرا کننده وابسته است. ممکن است برای هشومند سازی یک ساختمان به تجهیزات زیادی لازم نباشد پش هزینه ی آن میتواند متغیر باشد.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت خانه هوشمند

همانطور که گفتیم این موضوع میتواند بر حسب مواردی متغیر باشد که در بالا به آن اشاره کردیم در ادامه تعدادی از مهمترین عوامل موثر بر تعیین قیمت خانه هوشمند اشاره میکنیم :

  • شرکت‌های هوشمند سازی: شرکت هایی که کار هوشمند سازی منازل را انجام میدهند با اتوجه به سوریس و قراردادی که با بسته اند هزینه های متفاوتی دریافت میکنند .
  • متراژ ساختمان: با توجه به اینکه ساختمان بزرگ و کوچک به تجهیزاتی متفاوتی برای هوشمند شدن بستگی دارد در قیمت نهایی هوشمند سازی منزل متفاوت است.
  • نوع ساختمان: قدیمی یا جدید ساز بودن ساختمان در قیمت اسمارت هوم تاثیر مستقیم میگذارد ممکن است خانه های قدیمی پیچیدگی بیتشری برای نصب تجهیزات هوشمند سازی داشته باشند که باعث افزایش قیمت نهایی میشود.
  • نوع و تعداد تجهیزات خانه هوشمند: نوع برند و کیفیت تجهیزات و تعداد تجهیزات به کاربرده شده یک عامل مهم در تعیین قیمت هوشمندسازی خانه است.
  • سیم‌کشی خانه: مهم هست که شما برای هوشمند کردن خانه از سیستم سیمی یا وایرلس استفاده میکنید.

محتوای پیشنهادی : آموزش باز كردن قفل درب خانه با چاقو

آموزش رایگان هوشمند سازی ساختمان

یکی از مشاغل پر درآمد برای افراد کار در صنعت ساختمان سازی است که امروزه با آمیخته شدن این ساخت ساز با تکنوولوژی شاهدهوشمند سازی بخش های مختلف منزل شده و ددر حقیقت مزایایی برای ما دارد از جمله امنیت بیشتر ، صرفه جویی و… . برای ورود به این صنعت، باید به طور کامل آموزش هوشمند سازی ساختمان را دیده باشید. که آموزش هوشمند سازی ساختمان یا اسمارت هوم را میتوان با شرکت در دوره ها شروع کرد.

تجهیزات هوشمند سازی خانه - خانه هوشمند

لیست تجهیزات خانه هوشمند – ساختمان هوشمند

تجهیزات هوشمند سازی خانه : برای هوشمند سازی ساختمان میتوان به تجهیزات زیر اشاره کرد که در ایران میتوانید از این تجهیزات هوشمند سازی آپراتمان  استفاده کنید :

سر شیر آب هوشمند سنسور درب و پنجره ترموستات هوشمند
سنسور هوشمند نور دوربین امنیتی هوشمند تاچ پنل هوشمند
سنسور دما و رطوبت پرده برقی قفل اثر انگشت
سنسور حرکتی یخچال هوشمند آیفون تصویری
قفل دیجیتال تشخیص چهره کلید و پریز هوشمند سنسور آتش سوزی
دستگیره هوشمند زنگ درب هوشمند سنسور نشت آب
اینترکام هوشمند  سنسور تشخیص حرکت  لباس شویی هوشمند

محتوای پیشنهادی : آموزش نصب قفل استخری 

سخن آخر :

هوشمند سازی خانه چیست ؟ هوشمند سازی در حقیقت کنترل وسایل از راه دور با استفاده از اینترنت از طریق گوشی همراه می باشد. در بالا به لیستی از تجهیزات خانه هوشمند مانند آبفون هوشمند ، یخچال و لباسشویی هوشمند و… اشاره کردیم و اما قیمت هوشمند سازی خانه چقدر است ؟ حدود 400 دلار است ولی میتواند متغیر باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *