اخبار

لیست تجهیزات هتلی

تجهیزات هتل | هوشمند سازی هتل

تجهیزات هتل

درست است که هتل ها جزو مکان های عمومی هستند ولی تجهیزات دیجیتال مانند انواع قفل کارتی هتلی ، انواع پاورسوییچ و…  برای امنیت بیشتر و مدیریت و نظارت کامل لازم است این تجهیزات بر اساس تکنولوژی روز دنیا مدریت را برای مدیران هتل آسان تر کرده است و همچنین برای مسافران آرامش خاطر و امنیت را به همراه خواهد آورد در ادامه به لیست تجهیزات هتل هوشمند اشاره میکنیم با ما همراه باشید.

تجهیزات هتلی پرکاربرد

برای هتل ها لیست زیادی از تجهیزات لازم است ولی یک سری تجهیزات کاربردی تر هستند و در بیشتر هتل های هوشمند و شیک به کار میرود که در ذهن مشتری نیز ماندگار است که در زیر لییستی از آن ها را آورده ایم :

پیشنهاد ویژه : برای مشاهده انواع مدل های قفل استخری کلیک کنید .

قفل کارتی هتلی

اگر امنیت میهمانانتان برای شما مهم است استفاده از قفل کارتی را برای درب اتاق های هتل جدی بگیرید این قفل ها نسبت به قفل های مکانیکی ایمن تر بوده و دیگر خبری از کلید های فلزی نیست و برای باز کردن این نوع قفل ها، از کارت که نوعی کلید دیجیتالی محسوب میشود میتوان استفاده کرد به منظور باز و بسته کردن درب اتاق قسمتی از کارت که تراشه دارد.

را روی بدنه ی قفل کشیده و با فاصله مشخص جلوی اسکنر دستگاه نگه داشت از مزایای این کلید ها میتوان به نشکستن آن ها در قفل که یکی از معضلات در هتل ها هست اشاره کرد از طرفی همه ی کارت‌ها به سیستم مرکزی هتل وصل است و رزروشن می‌تواند در صورت مفقود شدن کارت، دسترسی آن را از طریق همین سیستم محدود کند.

این مطلب را از دست نده : مقایسه کلید کارتی آنلاین و آفلاین

نشانگر وضعیت اتاق

یک نوعی از مانیتور که در کنار درب ورودی اتاق نصب شده و کنترل این سیستم در داخل اتاق است بدین گونه که مسافر میتواند وضعیت اتاق را به افرادی که در بیرون از اتاق هستند اعلام کنند مثلا میتوانند وضعیت را روی “مزاحم نشوید” بگذارد و اینگونه به افراد و متصدی هتل نشان دهد که در حال استراحت است حتی میتواند با هنگام خارج شدن از اتاق تنظیم کند این واحد نیاز به نظافت دارد و اینگونه آرامش مسافران حفظ شده و درخواست های خود را با آسان ترین روش انجام میدهند.

مطالعه بیشتر : برای دریافت اطلاعات بیشتر در مرود ، آموزش باز كردن قفل درب خانه با پیچ گوشتی کلیک کنید .

یخچال هتلی

یخچال هتلی نیز یکی از مهم ترین تجهیزات در اتاق های هتل است چرا که مواد غذایی را در برابر فاسد شدن حفظ میکند ودر اکثر هتل ها در یخچال نوشیدنی و تنقلات میگذارند تا در صورتی که مسافر نیاز به آن ها داشت بدون ترک کردن اتاق بتواند از آن تنقلات استفاده کند و دیگر حتی اگر شخصی نیمه شب هوس یک نوشدنی خنک یا یک بسته شکلات کرد لازم نیست بیرون رود و همه چیز در دسترس است از طرفی برخی یخچال هتلی قابلیت اتصال به سیستم پذیرش هتل را دارند و با مصرف خوراکی درون آنها، هزینه نوشیدنی یا تنقلات مصرف شده روی صورت حساب مشتری اعمال می‌شود.

گاو صندوق هتلی

گاو صندوق هتلی یکی دیگر از مهم ترین تجهیزات هتل است و همه ی مسافران یک سری مدارک مهم دارند که دوست دارند آن ها را در یک فضای امن قرار دهند و با خیالی آسوده به گشت و گذار بپردازند و بسیاری از افراد به دنبال هتلی میگردند که این قابلیت را داشته باشد پس این گزینه میتواند برای شما یک مزیت محسوب شود. برای این کار شما میتواند از گاوصندوق هتلی استفاده کنید و این اطمینان خاطر را به میهمانان خود هدیه دهید تا با خیال راحت به گشت و گذار خود بپردازند.

انواع گاو صندوق هتلی

انواع گاو صندوق هتلی

کلید لمسی

یکی دیگر از مواردی که میتواند هتل شما را بسیار شیک و جذاب جلوه دهد کلید های لمسی است چرا که یکی از مشکلاتی که کلیدهای مکانیکی داشتند این بود که بعد از مدتی و با استفاده ی مکرر از آن ها اهرم روشن و خاموش آنها از جا در می آمد و گاها مجبور به تعویض کلی آن ها میشدیم  اما در کلید های لمسی دیگر نیازی به حرکت مکانیکی نیست و چراغ اتاق با لمس اسکنر دیجیتال نصب شده روی کلید، خاموش و روشن می‌شود. این دستگاه برای مکان های عمومی مخصوصا هتل ها حائز اهمیت است چون علاوه بر ساختن ظاهر زیباتر، بسیار کارا است.

کلید لمسی

استفاده از کلید لمسی در هتل ها

پاور سوئیچ هتلی

به دستگاهی که وظیفه قطع جریان برق در واحدها در زمانی که مسافر در اتاق حضور ندارد، پاورسوئیچ گفته میشود این پاورسوئیچ ها نیازمند یک کارت است که مسافران بدو ورود کارت را از پذیرش گرفته و وقتی وارد اتاق میشوند این کارت را در شکاف پاورسوئیچ گذاشته تا چراغ ها و وسایل برقی به کار بیفتند و به همیتن ترتیب زمانی مسافر قصد دارد از اتاق خارج شود با برداشتن این کارت به صورت اتوماتیک برق واحد را قطع کرده و از بروز حوادث ناشی از برق جلوگیری کند. به طور مثال ممکن است شما فراموش کرده باشید اتو را از برق بکشد و اگر اتاق مجهز به این تجهیزات نباشد میتواند اتفاقات ناگواری به همراهداشته باشد و در مصرف انرژی و در نتیجه و کاهش هزینه ها تاثیر به سزایی دارد البته لازم به ذکر است برق یخچال با خارجچ کردن کارت از شکاف خاموش نمیشود.

کنترلر هوشمند آسانسور

این دستگاه داخل آسانسور تعبیه شده و به طور خلاصه فقط زمانی آسانسور حرکت میکند که مسافر کارت خود را به دستگاه نزدیک کند و همچنین شما با این کارت ها نیز میتوانید به امنیت هتل و مسافران کمک کنید میپرسید چگونه ؟ باید بگوییم که با نصب این دستگاه درون کابین آسانسور می‌توانید تردد به طبقه هایی که واحدهای اقامتی در آنها قرار دارند را کنترل کرد و به افراد غریبه فقط اجازه ی ورود به قسمت های عمومی هتل مانند هتل و رستوران داده شود.

ترموستات هتلی

ترموستات هتلی نوعی کنترل‌کننده دیجیتالی مخصوص سیستم گرمایش و سرمایش هتل است که در هر واحد اقامتی به صورت مجزا نصب شده و مسافران می‌توانند با استفاده از آن، دمای اتاق را تنظیم کنند. حتی این دستگاه مجهز به سیستم تنظیم زمان روشن و خاموش شدن سیستم سرمایش و گرمایش است. با استفاده از این تنظیم شما می‌توانید تعیین کنید که چه زمانی از روز یا شب سیستم سرمایش یا گرمایش روشن و یا خاموش شود.

این مطلب را از دست نده : خانه هوشمند چیست ؟

سایر تجهیزات هتلی

در کنار مواردی که در بالا به شما معرفی شد؛ تجهیزات هتلی دیگری نیز وجود دارد که تجهیز اتاق‌ها به آنها، باعث رفاه حال بیشتر مسافران خواهد شد. به عنوان مثال سشوار هتلی نوعی خشک‌کننده ثابت است که با نصب آن در واحدهای اقامتی دیگر نیازی نیست که مسافر از مبدا با خود سشوار حمل کند. کتری هتلی نیز یک کتری برقی مخصوص هتل است که به سرعت آب را به دمای جوش می‌رساند و با وجود آنها مسافر نیازی ندارد که برای صرف یک چای محل اقامت خود را ترک کند.

سخن آخر

همانطور که مشاهده می‌کنید تجهیزات زیادی در بازار وجود دارد که برای تجهیز هتل‌ها و اقامت‌گاه‌ها می‌توان از آنها استفاده کرد. نصب این تجهیزات در واحدهای اقامتی نه تنها موجب امنیت بیشتر محیط هتل می‌شود؛ بلکه رفاه بیشتری را نیز برای مسافران به دنبال داشته و باعث می‌شود که آنها از اقامت خود بیشتر لذت ببرند. مجموعه آرین تجارت ارائه دهنده انواع تجهیزات، جهت هوشمندسازی هتل ها و منازل می باشد که پیشنهاد ما به شما جهت هوشمندسازی هتل و منازل استفاده از این تجهیزات با کیفیت است شما گرامیان میتوانید برای مشاوره رایگان با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *